Privatlivspolitik

Effective Date: February 09, 2021

Privatlivspolitik

Tak fordi, du besøger denne side, som stilles til rådighed af ACN Europe B.V. (Virksomhedsnr. 34110202), som er inkorporeret under Hollandsk lov, og hvis adresse er Thomas R. Malthusstraat 1-3, 1066 JR Amsterdam, Holland (referet til heri som ”Virksomheden”, ”vi”, ”os, eller ”vores”).  Vi er seriøse omkring privatlivets fred for vores kunder og brugere af vores websteder og applikationer (individuelt og samlet, “dig”).

 

Denne Privatlivspolitik forklarer vores databehandlingspraksis, der vedrører alle oplysninger, der behandles af os om en identificerbar person (“Personoplysninger”) i egenskab af registeransvarlig i henhold til EUs generelle databeskyttelsesforordning 2016/679 (GDPR) og anden gældende lovgivning. Denne Privatlivspolitik beskriver de formål, hvortil vi indsamler, bruger og videregiver personlige data, på baggrund af hvilket juridisk grundlag vi gør dette, og de rettigheder, som du kan udøve i forbindelse med behandlingen af dine personoplysninger, såsom din ret til at tilgår, rette og slette dine Personoplysninger. Denne politik adresserer også de trin, vi tager for at sikre dine Personoplysninger.

 

Denne Privatlivspolitik indeholder følgende afsnit. Du bør læse hele politikken; dog kan du bruge nedenstående links til at komme til de ønskede oplysninger:

 

  1. Kontaktoplysninger
  2. Yderligere vilkår
  3. Anvendelighed
  4. Hvem indsamler dine personoplysninger
  5. Hvilke personoplysninger indsamler vi?
  6. Hvordan indsamler vi personoplysninger?
  7. Hvorfor vi bruger personoplysninger
  8. Juridisk hjemmel for behandling af personoplysninger
  9. Hvordan vi overfører personoplysninger til tredjeparter
  10. Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger
  11. Hvor vi opbevarer dine personoplysninger
  12. Brug af Cookies og andre web-teknologier
  13. Tredjepartssider og indhold
  14. Udbydelse af kortholderoplysninger
  15. Sikkerhed
  16. Din ret til at tilgå, rette og slette dine personoplysninger
  17. Din ret til at tilbagetrække dit samtykke
  18. Din ret til at begrænse behandling
  19. Dit ret til dataoverførsel
  20. Din ret til at fremsætte indsigelse
  21. At fravælge salgsfremmende tilbud fra Virksomheden
  22. Ændringer i privatlivspolitik
  23. Børn
  24. Kontakt os

 

  1. Kontaktoplysninger

ACN Europe B.V.
Thomas R. Malthusstraat 1-3
1066 JR Amsterdam
Holland

E-mail:   euprivacyofficer@acneuro.com 

  1. Yderligere vilkår

I nogle tilfælde, når du har anmodet om et bestemt produkt eller en bestemt tjeneste, kan det være nødvendigt at vi indsamler yderligere oplysninger eller bruger dine oplysninger på forskellige måder til at levere det produkt eller den service. I sådanne tilfælde kan yderligere oplysninger om vores indsamling, brug og videregivelse af dine personligoplysninger med hensyn til specifikke virksomhedstjenester og -produkter findes i de relevante vilkår og betingelser, meddelelser og erklæringer for disse tjenester og produkter (“Yderligere vilkår”) .

 

  1. Anvendelighed

Denne privatlivspolitik gælder kun for personoplysninger, som vi kan behandle ved tilvejebringelse vores tjenester, eller når du besøger vores websteder.  Det dækker ikke oplysninger om mere end ét individ, hvor individernes identitet ikke er kendt og ikke kan bestemmes direkte eller indirekte ud fra oplysningerne på en lovlig måde. Vi behandler muligvis personoplysninger for at producere anonymiserede data, som ikke (direkte eller indirekte) identificerer dig eller nogen anden. Vi bevarer retten til at bruge og videregive sådanne anonyme oplysninger på enhver måde, som vi med rimelighed finder, er passende.

 

  1. Hvem indsamler dine personoplysninger

Dine personoplysninger indsamles indledningsvis af eller på vegne af Virksomheden. Dine Personoplysninger deles med Virksomhedens datterselskaber og med tredjeparter til formålene og på den måde, der er beskrevet i denne Privatlivspolitik. Se afsnit 8 i Privatlivspolitikken for en oversigt over parter, som vi kan videregive dine Personoplysninger til til de formål, der er angivet i afsnit 7.

 

  1. Hvilke personoplysninger indsamler vi?

De Personoplysninger og andre oplysninger, som vi indsamler, varierer afhængigt af dit forhold til Virksomheden.

 

Når vi tilvejebringer IDSealSM-produkter og tjenester, kan vi behandle følgende Personoplysninger:

  • Navn;
  • Virksomhedsoplysninger:
  • Privat- og virksomhedsadresse;
  • Fødselsdato;
  • Telefonnummer;
  • E-mailadresse;
  • Produktinformation om tjenesten/produktet, du har licenseret, såsom type, startdato og status;
  • Optagelser af telefonopkald, hvor du har fået besked om optagelsen i starten af opkaldet samt muligheden for, at du kan nægte en sådan optagelse;
  • Elektronisk og skriftlig kommunikation;
  • Loginoplysninger til din IDSeal-konto;
  • Andre identificerende oplysninger, som kan være angivet i Privatlivspolitikken, der er knyttet til de supplerende vilkår eller på anden måde godkendt af dig og påkrævet til de formål, der er angivet i afsnit 7.

 

Når du besøger vores websider, kan vi behandle følgende personoplysninger:

  • Ip-adresser og generelle geolokationsoplyninger;
  • MAC-adresser, operativsystem og browseroplysninger.

 

Disse oplysninger opnås via brug af cookies og/eller lignende teknologier på vores websider. Flere oplysninger om brug af cookies og lignende teknikker samt formålene deraf kan findes i vores cookiepolitik.

 

  1. Hvordan indsamler vi personoplysninger?

Vi indsamler dine personoplysninger på flere måder, herunder:

  • indsendelse af personoplysninger af dig til Virksomheden gennem websiderne eller tjenesterne;
  • indsendelse af en online bestilling på IDSeals tjenester eller produkter fra Virksomheden;
  • når du kommunikerer med os via e-mail, telefon, fax, chat, hjemmesiderne eller på anden måde;
  • levering af dine Personoplysninger til Virksomheden af Virksomhedens forretningspartnere, såsom vores engagerede udbydere af betalingsbehandling, for at du kan bruge IDSeals tjenester eller produkter (se også afsnit 8); og
  • brug af Cookies og andre web-teknologier som beskrevet i Cookiepolitikken.

 

Selvom Virksomheden primært indsamler Personoplysninger fra dig, kan den også indsamle Personoplysninger fra andre kilder, herunder tjenesteudbydere, eller andre tredjeparter, der repræsenterer, at de har ret til at videregive disse oplysninger.

 

Virksomheden vil ikke kontakte dig via telefon eller e-mail for at anmode om følsomme oplysninger såsom kreditkortnumre, kontonumre, adgangskoder og PIN-koder. Vi anbefaler, at du ikke reagerer på telefonopkald eller e-mails, der anmoder om denne type oplysninger, og at du kontakter os, hvis du modtager en sådan anmodning, der foregiver at være fra Virksomheden.

 

  1. Hvorfor vi bruger personoplysninger

Virksomheden indsamler og behandler Personoplysninger og andre oplysninger til en række formål, herunder: 

  1. til at præsentere vores websider og deres respektive indhold til dig;
  2. til at verificere, behandle og administrere dine bestillinger på IDSeals tjenester og produkter;
  3. til at indkræve betaling fra dig til IDSeals tjenester og produkter;
  4. til at levere IDSeals tjenester og produkter til dig;
  5. til at opretholde vores kommercielle forhold til dig, herunder fakturering og kundeservice;
  6. til at fuldføre vores forpligtelser og håndhæve vores rettigheder i forbindelse med kontrakter, som du måtte indgå med os, herunder levering af meddelelser i henhold til disse aftaler;
  7. til at give dig oplysninger om din Virksomhedskonto, dine køb og vores politikker;
  8. til at forstå og respondere på dine tjenestebehov, herunder problemer med dine tjenester og produkter fra IDSeal;
  9. til at imødekomme vores juridiske og lovgivningsmæssige forpligtelser, beskytte Virksomhedens juridiske og økonomiske interesser (herunder afsløring og forebyggelse af svindel) og foretage efterforskning af overholdelse;
  10. til at overholde Virksomhedens lovpligtige forpligtelser om rapportering over for offentlige myndigheder (f.eks. opkrævning og eftergivelse af skat, besvarelse af forespørgsler fra tilsynsmyndigheder inden for forbrugerbeskyttelse eller databeskyttelse);
  11. til at levere og modtage tjenester og gebyrer;
  12. til at forberede intern (samlet) rapportering om kundespørgsmål og generelle forretningsbehov;
  13. til at levere til vores forretningspartnere og deres repræsentanter, der markedsfører og promoverer IDSeals tjenester og som henviser til virksomheden af kommissionsformål, såsom sporing, kompensation, tilsyn og uddannelsesformål;
  14. til at facilitere Virksomhedens finansielle, regnskabsmæssige og administrative funktioner;
  15. for at give os mulighed for at identificere og informere dig om relaterede tjenester og produkter, der tilbydes af Virksomheden, der kan være af interesse for dig, herunder afsendelse af kommerciel og marketingsrelateret kommunikation;
  16. til ethvert andet formål, der er videregivet af os, når du leverer de Personoplysninger, herunder i enhver Privatlivspolitik, der er knyttet til yderligere vilkår; og
  17. til ethvert andet kompatibelt formål med dit informerede samtykke.

 

  1. Juridisk hjemmel for behandling af personoplysninger

Personoplysninger indsamles, bruges, opbevares eller på anden måde behandles, når det er nødvendigt inden for rammerne af ansvarlig og effektiv forretningsstyring af Virksomheden, som angivet i denne Privatlivspolitik. Virksomheden behandler Personoplysninger baseret på en eller flere af følgende gældende lovhjemmel(er).

  • Behandlingen er nødvendig for at udføre en aftale mellem dig og Virksomheden

            Behandlingsformål: a., b., c., d., e., f., g., h., l., n., p.

 

  • Behandlingen er nødvendig for, at vi kan overholde vores juridiske forpligtelser

Behandlingsformål: i., j., n., p.

 

  • Behandlingen er nødvendig for Virksomhedens legitime interesser, medmindre sådanne interesser tilsidesættes af dine interesser eller grundlæggende rettigheder og frihed

            Behandlingsformål: a., e., f., g., h., i., k., l, m., n., o., p.

 

  • Hvor det er passende og påkrævet, vil vi bede om dit samtykke.

            Behandlingsformål: o., p., q.

 

  1. Hvordan vi overfører personoplysninger til tredjeparter

Virksomheden kan overføre dine personoplysninger til tredjeparter uden for Virksomheden til de formål, der er beskrevet i denne Privatlivspolitik og som tilladt eller påkrævet af gældende lovgivning. Vi deler muligvis dine Personoplysninger med tredjeparter for at nå de formål, der er beskrevet i afsnit 8 ovenfor. I henhold hertil kan Virksomheden dele dine Personoplysninger med:

 

  • Agenter, der er licenserede til at promovere IDSeals tjenester og produkter i EU på vores vegne: såsom vores Independent Business Owners
  • Udbydere af betalingshåndtering: såsom Elavon Financial Services DAC og/eller GoCardless LLC
  • Udbydere af hosting sikkerhedskopiering: såsom Amazon Web Services og Rackspace
  • It-udbydere af IDSeals tjenester og produkter: såsom IDSeal, LLC
  • Kundeserviceudbydere: såsom vores associerede Telecommunications Operations & Service Centre (ACN) sp zoo

 

Vi kan også levere dine Personoplysninger til statslige myndigheder som en del af lovgivningsmæssige, statistiske eller analytiske rapporter, som det er påkrævet eller tilladt i henhold til gældende love og regler, for at undersøge og hjælpe med at forhindre potentielt ulovlig aktivitet eller som svar på en specifik anmodning fra regeringen, tilsynsmyndigheder eller retshåndhævende myndigheder, såsom en stævning, dommerkendelse eller anden juridisk proces. Vi kan også videregive dine personoplysninger i det omfang, vi finder det nødvendigt eller hensigtsmæssigt for at beskytte Virksomhedens, vores kunders eller andres rettigheder, ejendom eller sikkerhed, hvilket inkluderer udveksling af oplysninger med andre virksomheder og organisationer.

 

Vi forbeholder os retten til at overføre Personoplysninger, vi har om dig, i tilfælde af at vi fusionerer med eller erhverves af en tredjepart, gennemgår en anden forretningstransaktion, såsom en reorganisering eller hvis en sådan transaktion foreslås.

 

  1. Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger

Virksomheden opbevarer dine Personoplysninger, så længe de er nødvendige til de formål, som de oprindeligt blev indsamlet til, underlagt gældende lovgivning. Sådanne perioder varierer afhængigt af typen af Personoplysninger, som er involveret. I nogle tilfælde er vi nødt til at opbevare dine Personoplysninger i en minimal tidsperiode for at overholde juridiske eller lovgivningsmæssige forpligtelser.

 

Kontakt os ved hjælp af kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du har spørgsmål om specifikke opbevaringsperioder.

 

  1. Hvor vi opbevarer dine personoplysninger

De Personoplysninger, der behandles af Virksomheden til de formål, der er angivet i afsnit 7, indsamles direkte fra dig.  Ved international overførsel af Personoplysninger i henhold til artikel 44 ff. GDPR, der finder sted til de formål, der er beskrevet heri og til alle andre formål, vil Virksomheden træffe alle nødvendige foranstaltninger for at overholde GDPR for at kunne sikre beskyttelsen af dine Personoplysninger. For eksempel ved at opbevare dine Personoplysninger på sikre computerservere og indgå databehandlingsaftaler med disses behandlere.

 

Dine Personoplysninger opbevares på sikre computerservere, som befinder sig i Den Europæiske Union og i USA. Som et resultat kan nogle eller alle de Personoplysninger, som vi indsamler, blive gemt eller behandlet på servere, der er placeret uden for din jurisdiktion, herunder i USA, hvis databeskyttelseslove kan afvige fra den jurisdiktion, hvor du bor. I henhold hertil kan dine Personoplysninger være underlagt adgangsanmodninger fra regeringer, domstole eller retshåndhævelse i disse jurisdiktioner i henhold til lovgivningen i disse jurisdiktioner. For at sikre, at niveauet for din beskyttelse, der er garanteret af GDPR, ikke undermineres, videregiver vi kun dine Personoplysninger til vores partnere, hvis dette er tilladt i henhold til GDPR og anden gældende (lokal) databeskyttelseslovgivning. Vores underleverandører har kun tilladelse til at anvende dine Personoplysninger til de formål, der er beskrevet i denne Privatlivspolitik og kun i overensstemmelse med vores instruktioner. Virksomheden anvender kun underleverandører, der stiller tilstrækkelige garantier til at gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger og sikre beskyttelsen af dine rettigheder.

 

  1. Brug af Cookies og andre web-teknologier

Vi indsamler muligvis oplysninger om de handlinger, du foretager på websiderne, og det udstyr, du bruger til at få adgang til websiderne gennem automatiske dataindsamlingsteknologier såsom cookies, indlejrede weblinks og web-beacons.  Oplysningerne, vi indsamler, inkluderer oplysninger, som er indsamlet gennem sådanne teknologier. Vi bruger disse oplysninger til at forbedre vores websider og levere en bedre og mere personlig service, herunder ved at give os mulighed for at:  estimer vores brugeres størrelse og brugsmønstre; gemme oplysninger om dine præferencer, så vi kan tilpasse vores websider i henhold til dine individuelle interesser; fremskynde dine søgninger; og til at genkende dig, når du vender tilbage til vores websider.  Se venligst Cookiepolitikken for flere oplysninger.

 

  1. Tredjepartssider og indhold

Virksomhedswebsteder kan indeholde links til tredjepartswebsteder, der ejes eller drives af Virksomhedens forretningspartnere eller andre personer. Hvis du følger disse links, forlader du vores websider, og fordi denne Privatlivspolitik ikke gælder for tredjepartswebsteder, bør du gennemgå privatlivsoplysningerne på disse websider, inden du bruger dem. Vi er ikke ansvarlige for tredjepartwebsiders handlinger.

 

  1. Udbydelse af kortholderoplysninger

Virksomheden kan kræve, at du opgiver kredit- eller betalingskortoplysninger (“Kortholderdata”) til vores vores betalingsudbydere i forbindelse med køb af IDSeals produkter og tjenester. Kortholderdata kan bruges til aktuelle betalinger og gemmes til fremtidige eller gentagne betalinger. Betalinger udstede gennem vores betalingsudbydere. Virksomheden kræver, at dens udbydere opretholder kontroller, der er i overensstemmelse med PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) og andre industristandarder for at beskytte kortholderdata; disse sikkerhedsforanstaltninger forhindrer dog muligvis ikke uautoriserede forsøg på at få adgang til, opnå eller bruge kortholderdata.

 

  1. Sikkerhed

Virksomheden har implementeret teknologiske og organisatoriske foranstaltninger, der har til formål at beskytte dine Personoplysninger mod uautoriseret adgang eller brug under indsamling, og mens de er i vores besiddelse. Personoplysninger kan tilgås af personer inden for vores organisation eller vores tredjepartsudbydere eller forretningspartnere, der kræver en sådan adgang for at kunne udføre de formål, der er angivet i denne Privatlivspolitik, eller andre formål, der er tilladt eller påkrævet af den gældende lovgivning. 

 

Ikke desto mindre bør du også træffe foranstaltninger, som du finder passende for at beskytte dine Personoplysninger, f.eks. ved at holde dine adgangsoplysninger hemmelige, logge ud af websider, lukke dine webbrowsere, når du har afsluttet dine onlineaktiviteter, ændre dine adgangskoder regelmæssigt og ikke at give dine Personoplysninger til personer, du ikke er bekendt med.

 

Virksomheden kan kommunikere med dig via e-mail eller chat, og disse kommunikationer kan somme tider indeholde Personoplysninger. Disse kommunikationer er muligvis ikke sikre. Du må ikke sende regeringsudstedte identifikationsnumre, økonomiske oplysninger, kortholderoplysninger eller andre følsomme oplysninger til os via e-mail eller chat, og vi vil ikke bede dig om at opgive sådanne oplysninger på denne måde.

 

  1. Din ret til at tilgå, rette og slette dine personoplysninger

Du har ret til at tilgå de Personoplysninger, vi har om dig, og til at få os til at rette i dine personoplysninger, hvis de oplysninger, vi har, er unøjagtige eller ufuldstændige, og i nogle tilfælde at anmode om sletning af dine Personoplysninger. Du kan få en kopi eller rette eller anmode om sletning af dine Personoplysninger ved at kontakte vores databeskyttelsesansvarlige skriftligt på:

 

ACN Europe B.V.
Thomas R. Malthusstraat 1-3
1066 JR Amsterdam
Holland

E-mail:   euprivacyofficer@acneuro.com 

Bemærk dog, at vi i nogle tilfælde muligvis ikke, under visse omstændigheder, kan give dig adgang til bestemte Personoplysninger, for eksempel hvis de indeholder Personoplysninger om andre personer eller af juridiske årsager for at beskytte vores interesse i retssager. Vi kan kræve, at du bekræfter din identitet, før vi lader til tilgå, rette eller slette dine Personoplysninger.

  1. Din ret til at tilbagetrække dit samtykke

Du har ret til at trække dit samtykke tilbage til vores brug af dine Personoplysninger, men vær opmærksom på, at det kan påvirke vores evne til at levere tjenester og produkter til dig, hvor sådanne oplysninger er nødvendige for levering af sådanne tjenester og produkter. Bemærk også, at vi har tilladelse til at opbevare visse af dine Personoplysninger for at imødekomme vores juridiske, økonomiske, revisionsmæssige og forretningsmæssige behov, selvom du trækker dit samtykke tilbage.

  1. Din ret til at begrænse behandling

Du har ret til at bede os om (midlertidigt) at ophøre med at anvende dine Personoplysninger, for eksempel hvor du mener, at de Personoplysninger, vi har om dig, kan være unøjagtige, eller hvor du mener, at vi ikke længere har brug for dine Personoplysninger.

  1. Dit ret til dataoverførsel

Du har muligvis ret til at bede om, at vi overfører Personoplysninger, som du har givet os, til en tredjepart efter eget valg. Denne ret kan kun udøves, når du har leveret Personoplysningerne til os, og når vi behandler disse oplysninger automatisk, baseret på dit samtykke eller for at udføre vores forpligtelser i henhold til en kontrakt, der er indgået med dig.

  1. Ret til indsigelse

Du har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine Personoplysninger, der er baseret på vores legitime interesser. Du kan også når som helst bede os om at ophøre med at anvende dine Personoplysninger til markedsføringsformål, og hvis du gør dette, vil vi straks ophøre med at anvende dine Personoplysninger til dette formål. Til andre formål baseret på vores legitime interesser behandler vi ikke længere Personoplysningerne på det grundlag, når du indsender en indsigelse, medmindre vi har en tvingende legitim grund til behandlingen af disse. Bemærk dog, at vi muligvis ikke kan levere visse tjenester eller fordele, hvis vi ikke er i stand til at behandle de nødvendige Personoplysninger til dette formål.

  1. At fravælge salgsfremmende tilbud fra Virksomheden

Hvis du giver dit samtykke til, at din e-mailadresse eller kontaktoplysninger bruges af os til at promovere vores egne eller tredjeparts produkter eller tjenester og senere skifter mening, kan du trække dit samtykke (fravalg) tilbage ved at sende os en e-mail med din anmodning til euprivacyofficer@acneuro.com eller ved at ringe til kundeservice på {indsæt telefonnummer og åbningstider}.  Derudover kan du senere fravælge salgsfremmende e-mails ved at klikke på afmeldings-, fravalgs eller afmeldingslinket i sådanne e-mails.

 

  1. Ændringer i privatlivspolitik

Virksomheden kan ændre denne Privatlivspolitik til enhver tid uden forudgående varsel kun med forbehold af gældende lovgivning. Sådanne ændringer finder ikke anvendelse med tilbagevirkende kraft og træder i kraft, når de offentliggøres på websiderne, medmindre andet er angivet. Hvis vi foretager væsentlige ændringer i, hvordan vi behandler dine Personoplysninger, giver vi dig besked eller anmoder om dit samtykke som krævet af gældende lovgivning via et eller flere af websiderne og/eller, hvis det er relevant, via e-mail til den e-mailadresse, vi har tilknyttet din konto. 

 

Du er ansvarlig for at sikre, at vi har en opdateret aktiv e-mailadresse til dig, som der kan leveres til, og for regelmæssigt at besøge vores websider og denne Privatlivspolitik for at tjekke, om der er ændringer.  Datoen for revidering af denne Privatlivspolitik fremgår nederst på siden. 

 

  1. Børn

Virksomheden promoverer ikke produkter og tjenester til børn eller accepterer bevidst bestillinger fra personer under myndighedsalderen.

 

  1. Kontakt os

Du kan rette en klage vedrørende overholdelse af denne Privatlivspolitik eller spørgsmål, du har angående vores praksis, til den eller de udpegede personer, der er ansvarlige for vores overholdelse af Privatlivspolitikken ved at sende en e-mail til vores databeskyttelsesansvarlige på euprivacyofficer@acneuro.com.

 

Vi undersøger alle klager vedrørende overholdelse af Privatlivspolitikken. Hvis det viser sig, at en klage er berettiget, skal Virksomheden træffe passende foranstaltninger til at løse klagen, herunder om nødvendigt ændre dens politikker og procedurer. Klageren skal informeres om resultatet af undersøgelsen vedrørende dennes klage inden for den tidsramme, der er fastsat i GDPR.

 

Du har også ret til at indgive en klage til den kompetente databeskyttelsesmyndighed i dit bopælsland. Du kan finde navne og kontaktoplysningerne på databeskyttelsesmyndighederne i EU under https://edpb.europa.eu/about-edpb/board/members_en.

 

Version:
Udstedelsesdato:  X. april 2021

Cookiepolitik

1.0 Formål

For at få Virksomhedens websider og mobilapplikationerne (samlet “siderne”) til at fungere korrekt og for at fremme den bedste brugeroplevelse kan ACN Europe B.V. (“Virksomheden”, “vi” eller “os”) muligvis bruge cookies, små datafiler, på din enhed. Denne Cookiepolitik (denne “Cookiepolitik”) forklarer, hvad cookies er, hvordan vi bruger cookies, dine valg vedrørende cookies og angiver yderligere information om cookies. Når der refereres til ”Personoplysninger” i denne Cookiepolitik, som defineret i vores  Betingelser og vilkår, men generelt henviser til oplysninger om dig, der er underlagt gældende databeskyttelseslove, og til andre personligt identificerbare oplysninger leveret af eller relateret til dig og brugere af vores websider. For mere information relateret til brugen af websiderne og hvordan Virksomheden kan anvende dine Personoplysninger, bedes du også gennemgå vores Privatlivspolitik, Anvendelsesvilkår for webside og Anvendelsesvilkår for applikation (kollektivt ”politikkerne”).

Du, brugeren af siderne, skal være opmærksom på denne cookiepolitik, herunder det faktum, at vi anvender cookies, hvis du vil fortsætte med at bruge websiderne. Vær opmærksom på, at du kan justere din browsers sikkerhedsindstillinger til at passe til dine præferencer vedrørende cookies; dog kan visse indstillinger påvirke din brugeroplevelse på websiderne og andre websider negativt.

2.0 Hvad er cookies?

En cookie er en fil, der indeholder en identifikator (en række bogstaver og tal), der sendes af en webserver til en webbrowser og som gemmes af browseren. Identifikatoren sendes derefter tilbage til serveren, hver gang browseren anmoder om en side fra serveren.

Cookies kan være enten “vedvarende” cookies eller “sessionsbaserede” cookies: en vedvarende cookie gemmes af en webbrowser og forbliver gyldig, indtil dens indstillede udløbsdato, medmindre brugeren sletter den inden udløbsdatoen; en sessionsbaseret cookie udløber derimod i slutningen af brugersessionen, når webbrowseren lukkes.

Cookies indeholder typisk ikke oplysninger, der personligt identificerer en bruger, men Personoplysninger, som vi gemmer om dig, kan være knyttet til de oplysninger, der er gemt i og hentet fra cookies. Cookies kan bruges af webservere til at identificere og spore brugere, når disse navigerer på forskellige sider på en webside og identificere brugere, der vender tilbage til en webside.

Hvis du ikke ved, hvad cookies er, eller hvordan du styrer eller sletter dem, anbefaler vi, at du besøger http://www.aboutcookies.org for detaljeret vejledning.

3.0 Hvordan bruger vi cookies?

Vi bruger cookies til at genkende en computer, når en bruger besøger websiderne, for at spore sider, der er besøgt af en bruger på websiderne, for at muliggøre brug af indkøbskurv, hvor det er relevant, på websiderne, for at forbedre websidens anvendelighed, til at administrere websider, for at forhindre svindel og forbedre sikkerheden på websiderne, for at personalisere websiderne og for at autentificere godkendte brugersessioner. Vi bruger vedvarende og sessionsbaserede cookies på websiderne.

Vær opmærksom på, at de cookierelaterede oplysninger, der kan blive indsamlet, ikke bruges til at identificere dig personligt. Disse cookies bruges ikke til andre formål end dem, der er beskrevet heri.

De cookies, vi anvender, kan klassificeres i følgende kategorier:

  • Nødvendige cookies. Vi har identificeret disse cookies som strengt nødvendige for, at vores websider kan fungere korrekt, og for at give brugerne adgang til sikre områder på websiderne.
  • Ikke-nødvendige cookies. Disse cookies er ikke afgørende for, at websiderne fungerer, men bruges til at levere, vedligeholde og forbedre vores tjenester for at imødekomme dine behov. Vi indstiller ikke nogen af disse cookies uden dit samtykke. Vi kan behandle dine Personoplysninger ved brug af disse cookies. Se venligst Politikkerne for flere oplysninger om, hvordan vi bruger dine Personoplysninger.

3,1. Tekniske cookies

Vi bruger en session-cookie til at huske dit login for dig samt hvad du har lagt i indkøbskurven, når du er på en side, hvor en indkøbskurv kan være tilgængelig. Vi anser disse for strengt nødvendigt for funktionerne på websiderne. Hvis disse er deaktiveret, deaktiveres forskellige funktioner på websiderne. https://www.allaboutcookies.org

3.2 Analytiske cookies

Google Analytics: Vi bruger Google Analytics til at indsamle oplysninger om besøgendes adfærd på websiderne. Google Analytics gemmer oplysninger om, hvilke sider du besøger, hvor længe du er på websiderne, hvordan du er kommet hertil og hvad du klikker på. Disse Google Analytics-oplysninger indsamles via et JavaScript-tag på siderne på websiderne. Disse Google Analytics-oplysninger indsamles via et JavaScript-tag på siderne på websiderne. Ved hjælp af Google Analytics indsamler og gemmer vi ikke Personoplysninger, der direkte identificerer dig (såsom dit navn eller din adresse).

Du kan finde ud af mere om Googles holdning til privatlivets fred med hensyn til analysetjenesten på https://policies.google.com/privacy?hl=en-US.

WordPress: Websiderne kører det populære WordPress CMS, og der anvendes cookies til at gemme grundlæggende oplysninger om dine interaktioner med WordPress, og om du har logget ind på WordPress. Vi bruger en sessionsbaseret cookie til at huske dit login for dig, hvis du er en registreret bruger, og vi anser disse for at være strengt nødvendige for, at websiderne fungerer. Hvis disse er deaktiveret, deaktiveres forskellige funktioner på websiderne.

Flere oplysninger om sessionsbaserede cookies og hvordan de anvendes findes på https://www.allaboutcookies.org.

3.3 Tredjepartscookies

Disse er cookies indstillet på din maskine af eksterne websider, hvis tjenester bruges på websiderne. Cookies af denne type vedrører delingsknapperne på tværs af websiden, der tillader besøgende at dele indhold på sociale netværk. Cookies, der kan indstilles på tværs af siderne, afhængigt af tilgængeligheden af det delende tredjepartswebsted, inkluderer LinkedIn, Twitter og Facebook. For at implementere disse knapper og oprette forbindelse fra dem til de relevante sociale netværk og eksterne websider er der scripts fra domæner uden for websiderne. Du skal være opmærksom på, at disse tredjepartswebsider sandsynligvis vil indsamle oplysninger om, hvad du foretager dig overalt på internettet, inklusive på websiderne.

Du bør kontrollere de respektive politikker på hvert af disse tredjepartswebsider for at se, hvordan de nøjagtigt anvender dine oplysninger, og for at finde ud af, hvordan du fravælger eller sletter sådanne oplysninger.

Tabellen nedenfor beskriver de tredjepartscookies, som vi bruger på vores webside:

Cookienavn

Cookielevetid

Formål

Google Analytics

 

 

Facebook Ads

 

 

..

 

 

 

 

 

 

4.0 Hvordan man styrer cookies

Du kan kontrollere og/eller slette cookies efter eget skøn ved at justere din browsers indstillinger (for eksempel under “Internetindstillinger”, “Funktioner” eller “Præferencer” i din browser). Bemærk dog, at afvisning af accept af cookies fra os kan påvirke din oplevelse af websiderne. Besøg https://www.allaboutcookies.org/ for flere oplysninger om, hvordan du kan styre cookies. Du kan slette alle cookies, der allerede findes på dit system, og du kan indstille de fleste browsere for at forhindre, at de placeres. Hvis du gør dette, skal du dog muligvis manuelt justere nogle præferencer, hver gang du besøger en webside (inklusive websiderne), og nogle tjenester og funktioner fungerer muligvis ikke som beregnet.

Vi kontrollerer ikke tredjeparters indsamling eller anvendelse af dine oplysninger til interessebaseret reklame. Disse tredjeparter kan dog give dig metoder at fravælge at få dine oplysninger indsamlet eller anvendt på denne måde. Du kan fravælge modtagelse af målrettede annoncer fra medlemmer af Network Advertising Initiative (“NAI”) på NAI’s websted, der befinder sig her: http://optout.networkadvertising.org/?c=1.

Version 1.0

Udstedelsesdato: X. april, 2021

IDSeal Guardian leverer værktøjer og ressourcer til at beskytte dine data og din identitet, men det er umuligt helt at eliminere risikoen for cyberkriminalitet eller identitetstyveri. Din egen indsats for at forhindre uautoriseret adgang spiller en vigtig rolle, og sikkerheden af dine personlige oplysninger afhænger af din brug af passende fysiske, elektroniske og proceduremæssige beskyttelsesforanstaltninger.